ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

  • ۰
  • ۰

گردش در شهر پایتون

پایتون چیست؟

پایتون توسط Guido van Rossum ابداع شده است. نسخه اول پایتون در سال 1991 منتشر شد. پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده است ، یعنی نیازی به جمع آوری قبل از اجرای آن نیست.

ویژگی های زبان پایتون را میدانید؟

یادگیری پایتون آسان است

در مقایسه با چندین زبان برنامه نویسی که هم اکنون در دسترس است ، پایتون آسانترین زبان است. نحو خطوط کد دارای وضوح خاصی است که باعث می شود خواندن و درک آن راحت تر شود ، حتی اگر در پایتون نیز متخصص نباشید. Venkatesan استدلال می کند که یادگیری و آموزش پایتون از طریق موارد عملی یک رویکرد بسیار خوب است ، زیرا نحو پایتون از قوانین کمتری نسبت به سایر زبانها پیروی می کند. در واقع ، تمرکز بیشتر روی هدفی است که می توانید با اجرای کد خود به آن دست یابید.

پایتون یک زبان انتخاب است

پایتون یک زبان برنامه نویسی با هدف کلی تفسیر ، تعاملی ، شی گرا ، سطح بالا است. به گفته مهندس Venkatesan ، پایتون امروزه محبوب ترین زبان برنامه نویسی است. توسعه دهندگان امروز این انعطاف پذیری را دارند که پایتون را تقریباً در هر زمینه محاسباتی از جمله توسعه وب ، محاسبات ابری (AWS ، OpenStack ، VMware ، Google Cloud و غیره) زبان مورد نظر خود قرار دهند. اتوماسیون ، تست نرم افزار ، Big Data ، Hadoop و غیره


پایتون به شما امکان می دهد تا با خطوط کد کمتری عملکردهای بیشتری ایجاد کنید

پایتون به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا توابع با خطوط کمتری کد ایجاد کنند ، که این مورد در مورد سایر زبان های برنامه نویسی صدق نمی کند. این یک زبان آسان برای یادگیری است و با تمرین ، امکان ایجاد سریع یک بازی  در دو روز امکان پذیر می شود. یکی دیگر از عواملی که پایتون را به یک زبان برنامه نویسی جالب برای افراد تازه کار تبدیل می کند ، قابلیت خوانایی و اثربخشی آن است.

پایتون یک زبان همه کاره و چند منظوره است

"پایتون در حال حاضر 28 سال سن دارد. اگرچه قدیمی تر از بسیاری از خوانندگان من است ، اما هنوز هم بسیار جالب است زیرا می تواند تقریباً در هر نوع توسعه - توسعه نرم افزار ، توسعه وب و غیره اعمال شود. گفته مهندس ونکاتسان".
وی می افزاید: همچنین می توان از پایتون برای مدیریت زیرساخت ها به صورت محلی یا ابری ، کار با پایگاه داده ها ، ایجاد توابع سفارشی یکپارچه با نرم افزارهای تحلیل داده مانند Hive یا Pig استفاده کرد. .
همچنین استدلال می کند که برای ساخت ابزاری برای استفاده شخصی ، پایتون یک انتخاب عالی است. او می گوید: "به طور خلاصه ، سرمایه گذاری کمی تلاش برای یادگیری پایتون مهارتهایی به شما می دهد که فقط شما را در بازار کار ارزشمندتر می کند."

پایتون یکی از مدیرترین مدیر بسته را دارد

به گفته Venkatesan ، پس از جذب زبان ، کاربر قادر خواهد بود از این سیستم عامل به طور کامل سوء استفاده کند. در حقیقت ، پایتون توسط PyPi ، مخزن بیش از 85000 ماژول پایتون که شامل اسکریپت های آماده استفاده هستند پشتیبانی می شود. این ماژول ها عملکردی را برای محیط محلی Python شما فراهم کرده و به شما در حل انواع مختلف از جمله عملیات بانک اطلاعاتی ، تجزیه و تحلیل داده ها ، ایجاد سرویس های وب RESTful و موارد دیگر کمک می کند. هدف PyPI  تهیه کاتالوگ کامل در فهرست برنامه نویسان پایتون به کلیه بسته های رایگان پایتون است. برای Perl مشابه CPAN است.

 

پایتون زبانی است که معمولاً در علم داده استفاده می شود

به گفته Venkatesan ، پایتون در کنار زبان R ، زبانی است که بیشتر در علم داده مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. اثبات اینکه شغلهای شغلی که برای مهارتهای پایتون به آنها احتیاج دارند تعداد بیشتری از مهارتهایی است که در R نیاز دارند.
وی می افزاید: مهارتهای شما در یادگیری پایتون نیز با مهارتهای موجود در زمینه تحلیلی.

پایتون چندمنظوره و منبع باز است

پایتون در چندین سیستم عامل قابل استفاده است و بیش از 20 سال پیش منبع باز است. اگر به کدی نیاز دارید که هم در لینوکس و هم در ویندوز و MacOS کار کند ، به پایتون فکر کنید. مهندس کامپیوتر در این مورد Venkatesan همچنین می خواست انعطاف پذیری زبان پایتون را برجسته کند. وی یادآوری می کند که چندین پیاده سازی قوی از پایتون وجود دارد که با سایر زبان های برنامه نویسی ادغام شده اند. در میان این موارد ، ما داریم: CPython ، نسخه ای با C. به عنوان یادآوری ، CPython اجرای مرجع زبان پایتون است. این یک مترجم بایت کد است که به زبان C نوشته شده است. جایتون یا پایتون با جاوا ادغام شد. دومی که سابقاً JPython نام داشت ، یک مترجم پایتون است که در جاوا نوشته شده و در سال 1997 توسط جیم هوگونین ساخته شده است. IronPython که به گونه ای طراحی شده است که با .NET و C # PyObjc یا Python نوشته شده با زبان ObjectiveC سازگار باشد. RubyPython یا Python با Ruby ترکیب شد.

پایتون چه کاری انجام می دهد؟

پایتون هم ساده و هم قدرتمند است ، به شما امکان نوشتن اسکریپت های بسیار ساده را می دهد اما به لطف کتابخانه های بسیاری که دارد ، می توانید روی پروژه های بلند پروازانه تر کار کنید.  
پایتون در وب نیز همراه با چارچوب جنگو یک انتخاب تکنولوژیکی بسیار مناسب برای پروژه های بزرگ سایتهای اینترنتی است. سیستم: پایتون همچنین اغلب توسط مدیر سیستم برای ایجاد کارهای تکراری یا صرفاً نگهداری استفاده می شود. علاوه بر این ، اگر می خواهید برنامه نویسی جاوا را با کدگذاری در پایتون ایجاد کنید ، به لطف پروژه جایتون امکان پذیر است.
چرا پایتون را به سایر زبانها ترجیح می دهیم؟
پایتون یک زبان آسان برای یادگیری است و کد آن قابل خواندن است ، بنابراین حفظ آن ساده تر است. بعضاً تا 5 برابر مختصرتر از زبان جاوا است ، به عنوان مثال ، که بهره وری توسعه دهنده را افزایش می دهد و از نظر مکانیکی تعداد اشکالات را کاهش می دهد. محیط پایتون سرشار از کتابفروشی ها است. همیشه پروژه های منبع باز پیدا خواهید کرد که زندگی شما را آسان تر می کند. پایتون برای ایجاد کد پیچیده در چند سطر طراحی شده است. فراموش نکنید که رمزگذار شکارچی خوب کسی نیست که بتواند دستگاه خود را بفهمد که می خواهد چه کاری انجام دهد بلکه این باعث می شود توسعه دهندگان دیگر درک کنند که او می خواست چه کاری انجام دهد! پایتون همچنین در محافل علمی ، به عنوان مثال بیوانفورماتیک استفاده می شود. کتابخانه ها به عنوان ماژول biopython برای این دامنه در دسترس هستند. کتابخانه هایی نیز وجود دارند که ایجاد بازی های ویدیویی را در مثال 2D و 3D تسهیل می کنند.
چه کسی از پایتون استفاده می کند؟
گوگل (Guido van Rossum از 2005 تا 2012 برای گوگل کار کرده است) ، Yahoo ، Microsoft ، NASA ادعای استفاده از پایتون را برای نامگذاری چند مورد دارند.
کودتایی که با فیلم یاد می گیرند
اگر می خواهید با تماشای فیلم ، پایتون را یاد بگیرید ، توصیه می کنم روی گزینه آموزش پایتون کلیک کنید.
  • ۹۸/۰۸/۰۸
  • مرضیه فتاحی

نظرات (۱)

چقدر جالب🤔 من طراحی وب و برنامه نویسی وب انجام داده بود ولی تابه حال پایتون نشنیده بودم

پاسخ:
خوشحالم از اینکه تونستم شمارو با یک زبان برنامه نویسی آشنا کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی