ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

  • ۰
  • ۰

فریم ورک وب پایتون

جنگو چیست؟

Django یک چارچوب پایتون در سطح بالا است که امکان توسعه سریع وب سایت ها ، ایمن و پایدار را فراهم می کند.جنگو توسط توسعه دهندگان باتجربه  ایجاد شده تا بخش عمده ای از دردسرهای توسعه وب را بر برطرف کند.
 بنابراین می توانید بدون نیاز به اختراع مجدد چرخ ، بر نوشتن برنامه خود تمرکز کنید. این برنامه رایگان ، منبع باز ، دارای یک جامعه فعال ، مستندات خوب و چندین گزینه برای پشتیبانی رایگان بوده است.

جنگو پایتون به شما کمک می کند تا برنامه ای بنویسید که عبارت است از:

کامل
جنگو از فلسفه "پشته های جاسازی شده" پیروی می کند و تقریباً همه کارهایی را که ممکن است توسعه دهندگان بخواهند انجام دهند فراهم می کند. از آنجا که هر آنچه شما نیاز دارید بخشی از این "محصول" است ، همه چیز به طور کامل با هم کار می کند ، به دنبال اصول طراحی مداوم ، همچنین دارای اسناد کامل و به روز است.
چند ظرفیتی
جنگو می تواند برای ایجاد تقریباً هر نوع سایتی، از مدیر داده تا ویکی ها گرفته تا شبکه های اجتماعی و سایت های خبری استفاده شود که می تواند با هر زیرساخت های سمت مشتری کار کند و داده ها را تقریباً در هر قالب (از جمله HTML ، RSS ، JSON ، XML و غیره) بازگرداند. در حالی که تقریباً تمام ویژگی های مورد نیاز شما (مانند پایگاه داده های محبوب ، موتورهای مدل سازی و غیره) را ارائه می دهد ، هنوز هم می توان آن را گسترش داد تا در صورت لزوم از اجزای دیگر استفاده کنید.
امن
جنگو به توسعه دهندگان کمک می کند با ارائه زیرساخت هایی که برای "انجام کار صحیح" برای محافظت خودکار از وب سایت ها  از خطاهای امنیتی رایج جلوگیری کنند. به عنوان مثال ، Django روشی مطمئن برای مدیریت حسابهای کاربری و همچنین گذرواژه های آنها فراهم  کند ، از خطاهای استاندارد مانند قرار دادن اطلاعات جلسه در کوکی ها  در جایی که آسیب پذیر باشند ، جلوگیری می کند (در عوض کوکی ها فقط حاوی یک کلید هستند و داده ها در دیتابیس ذخیره می شوند) یا به جای رمز عبور hashed ، کلمه عبور را مستقیماً ذخیره کنید. رمز عبور hashed مقداری است که طول آن ثابت است و با ارسال رمز عبور از طریق یک عملکرد hash رمزنگاری ایجاد می شود. جنگو می تواند با ارسال آن در تابع هش و مقایسه بازده با مقدار ذخیره شده در پایگاه داده ، بررسی کند که آیا رمزعبور وارد شده صحیح است. در نتیجه ، ماهیت یک طرفه عملکرد باعث می شود تا یک مهاجم بتواند رمز اصلی را بازیابی کند  حتی اگر مقدار هش به خطر بیفتد. جنگو به طور پیش فرض برای محافظت در برابر بسیاری از آسیب پذیری ها ، از جمله تزریق SQL ، اسکریپت های درون سایت ، جعل درخواست متقابل سایت و کلیک کردن کلیک می کند
مقیاس پذیر
جنگو از یک معماری "اشتراکی-هیچ چیز" مبتنی بر مؤلفه استفاده می کند (هر قسمت از معماری مستقل از دیگران است ، و از این رو در صورت نیاز می تواند جایگزین یا تغییر یابد). داشتن جدایی واضح بین قسمت های مختلف به این معنی است که می تواند با اضافه کردن سخت افزار در هر سطح ، برای افزایش ترافیک مقیاس کند: سرورهای ذخیره ، سرورهای پایگاه داده یا سرورهای برنامه. برخی از شلوغ ترین سایت ها Django را با موفقیت مقیاس کرده اند تا خواسته های خود را برآورده سازند (به عنوان مثال اینستاگرام و Disqus ، فقط دو مورد را ذکر کنند).
قابل نگاهداری
کد جنگو با استفاده از اصول و الگوهای طراحی نوشته می شود که ایجاد کد قابل استفاده و قابل استفاده مجدد را تشویق می کند. به طور خاص ، از اصل "تکرار نکردن خودتان استفاده می کند ، بنابراین هیچ کپی غیرضروری وجود ندارد و میزان کد را کاهش می دهد. Django همچنین گروه بندی عملکردهای مرتبط را به "برنامه های کاربردی" قابل استفاده مجدد و در سطح پایین تر ، کد مربوط به گروه ها را به ماژول ها (در امتداد خطوط الگوی Model View Controller  (MVC) تقسیم می کند.
قابل حمل
Django در پایتون نوشته شده است که روی سیستم عامل های زیادی اجرا شود. این بدان معناست که شما به هیچ بستر خاص سرور مرتبط نیستید و می توانید برنامه های خود را در بسیاری از نرم افزارهای لینوکس ، ویندوز و Mac OS X اجرا کنید. علاوه بر این ، جنگو پایتون توسط بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب پشتیبانی می کند  که اغلب زیرساخت های خاصی را ارائه می دهند.

جنگو پایتون از کجا آمده؟

جنگو ابتدا بین سالهای 2003 و 2005 توسط تیمی وب که مسئولیت ایجاد و نگهداری وب سایتهای روزنامه را بر عهده داشتند ساخته شد. پس از ایجاد تعدادی سایت ، تیم شروع به استدلال و استفاده مجدد از الگوهای معمول و کدهای مشترک کرد. این کد متداول به یک چارچوب توسعه وب عمومی مبدل شد که به عنوان پروژه "جنگو" در ژوئیه 2005 شروع به کار کرد. Django از نخستین نسخه عطف خود (1.0) در سپتامبر 2008 تا اخیراً - به رشد و پیشرفت خود ادامه داده است.
در هر نسخه عملکرد و رفع اشکال جدید ایجاد شده است ، پشتیبانی از انواع جدید بانکهای اطلاعاتی ، موتورهای الگویی و حافظه پنهان  از طریق اضافه کردن توابع و کلاسهای نمایش "عمومی" (که باعث کاهش میزان کدی هستند که توسعه دهندگان باید برای آن بنویسند. تعدادی کار برنامه نویسی).

جنگو پایتون چقدر محبوب است؟

هیچ اندازه گیری به راحتی در دسترس و قطعی محبوبیت چارچوب های سمت سرور وجود ندارد (اگرچه سایت هایی مانند Hot Frameworks تلاش می کنند محبوبیت را با استفاده از مکانیزم هایی مانند شمارش تعداد پروژه های GitHub و سؤالات StackOverflow برای هر سیستم عامل ارزیابی کنند). سوال بهتر این است که آیا جنگو "به اندازه کافی محبوب" است تا از مشکلات سیستم عامل های غیرمجاز جلوگیری کند یا خیر. آیا این روند تکامل را ادامه می دهد؟ آیا در صورت نیاز می توانید کمک بگیرید؟ آیا در صورت یادگیری جنگو فرصتی برای شما وجود دارد که بتوانید کارمزدی دریافت کنید؟ با توجه به تعداد سایتهای پرمصرف که از جنگو استفاده می کنند ، تعداد افرادی که در ایجاد کد استفاده می کنند ، و تعداد افرادی که هم به صورت رایگان پرداخت می کنند و هم برای پشتیبانی پرداخت می کنند ، پس بله ، جنگو یک چارچوب محبوب است! سایتهای مشهور که از جنگو استفاده می کنند عبارتند از: Disqus ، Instagram، بنیاد نایت ، بنیاد MacArthur ، موزیلا ، National Geographic ، بنیاد دانش باز ، Pinterest و Open Stack.

آیا این اظهار نظر جنگو پایتون است؟

چارچوبهای وب معمولاً خود را "عقیده" یا "بدون نظارت" می نامند. چارچوب های مورد نظر کسانی هستند که درباره "راه درست" برای انجام هر کار خاصی نظر دارند. آنها غالباً از توسعه سریع در یک حوزه خاص پشتیبانی می کنند (حل مشکلات از یک نوع خاص) زیرا روش صحیح انجام هر کاری معمولاً کاملاً فهمیده و مستند است. با این حال آنها می توانند نسبت به حل مشکلات خارج از حوزه اصلی خود از انعطاف پذیری کمتری برخوردار باشند و تمایل دارند گزینه های کمتری را برای استفاده از مؤلفه ها و رویکردهای مورد استفاده ارائه دهند. در عوض ، چارچوبهای بدون پیمایش محدودیتهای کمتری در بهترین روش چسباندن اجزاء در کنار هم برای رسیدن به یک هدف یا حتی اجزای مورد استفاده دارند. آنها استفاده از مناسب ترین ابزارها را برای توسعه دهندگان آسان تر می کنند ، البته با هزینه ای که برای یافتن آن مؤلفه ها لازم است. جنگو "تا حدودی نظر" است ، و از این رو "بهترین های هر دو جهان" را ارائه می دهد. این مجموعه ای از مؤلفه ها را برای انجام بیشتر وظایف توسعه وب فراهم می کند و یکی (یا دو) روش ترجیحی برای استفاده از آنها. با این حال ، معماری جدا شده Django بدان معنی است که شما معمولاً می توانید از بین گزینه های مختلف تعداد زیادی گزینه را انتخاب کرده و یا در صورت دلخواه پشتیبانی را برای موارد کاملاً جدید اضافه کنید.
  • ۹۸/۰۸/۱۹
  • مرضیه فتاحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی