ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

  • ۰
  • ۰
جاوا اف ایکس را بشناسید
JavaFX با اجازه دادن به توسعه دهندگان می تواند از هرگونه کتابخانه جاوا در برنامه های JavaFX ، قدرت جاوا را گسترش دهد. توسعه دهندگان می توانند امکانات موجود در جاوا را ضرب کرده و از فناوری ارائه شده توسط JavaFX برای ایجاد تجربه های تصویری نفس گیر استفاده کنند. به عنوان یک کاربر ، می توانید برنامه های JavaFX را در یک مرورگر اجرا کنید یا با یک کشیدن و رها کردن ساده ، آنها را به سمت دسکتاپ منتقل کنید.

JavaFX  چیست؟

JavaFX یک چارچوب جاوا برای ساخت RIA   یا رابط های گرافیکی است که توسط Sun Microsystems ایجاد شده و اکنون توسط اوراکل منتشر شده است. این چارچوب برای جایگزینی AWT / Swing در آینده به عنوان یک کتابخانه گرافیکی Java SE نسخه استاندارد - نسخه مشتری JVM برای رایانه های رومیزی در نظر گرفته شده است. JavaFX در نسخه های اخیر JVM برای سیستم عامل های تعبیه شده مانند Raspberry Pi نیز موجود است. در ابتدا ، JavaFX 1.x به زبان اسکریپت جاوایکس اسکریپت نوشته شده است (همچنین با عنوان F3 یا فرم عملکردی نیز شناخته می شود) و برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید ، باید به این زبان برنامه نویسی کنید. این دیگر از زمان انتشار JavaFX 2.0 به این صورت نیست: اکنون این فریم ورک به زبان جاوا نوشته شده است و برنامه نویس می تواند با استفاده از جاوا یا هر زبان برنامه نویسی دیگری که توسط JVM پشتیبانی می شود ، به آن دسترسی پیدا کنید. در اولین نسخه های آن ، JavaFX به طور جداگانه از JDK (کیت توسعه جاوا) و JRE  (محیط زمان اجرا) ارائه شده است. از آنجا که Java 7 u6 ، زمان اجرای JavaFX 2.2 اکنون همیشه JDK و JRE ارائه می شود. از زمان انتشار اولیه Java 8 ، زمان اجرای JavaFX 8.0 هنوز در CLASSPATH است که به شما امکان می دهد مستقیماً بدون دستکاری اضافی از آنها استفاده کنید.

JavaFX از چه سیستم عامل پشتیبانی می کند؟

JavaFX 8.0 در حال حاضر به طور رسمی در سیستم عامل های زیر موجود است.
مایکروسافت ویندوز 32 و 64 بیتی
  • Windows Vista
  • Windows 7
  • Windows 8
  • Windows 8.1
  • Windows Server 2008
  • Windows Server 2008 RC2
اگرچه این پلتفرم دیگر به طور رسمی توسط Oracle پشتیبانی نمی شود ، اما JavaFX در ویندوز XP نیز کار می کند. ویندوز RT در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و جاوا X در آنجا کار نمی کند.
Apple Mac OS X:
  • MacOS 10.8 Mountain Lion
  • MacOS 10.9 Maverick
  • MacOS 10.10 Yosemite
Linux Intel 32 et 64 bits:
Ubuntu 10.4 avec gtk2 2.18
برخی از ویژگی های اختیاری مانند شفافیت پنجره ، مدیریت رسانه های صوتی و تصویری ، پشتیبانی از مدیریت HTML5 یا 3D ممکن است نیاز به سخت افزار یا نرم افزارهای مختلفی داشته باشد یا نیاز به نصب نرم افزار شخص ثالث داشته باشد. به عنوان مثال ، JavaFX 8 در حال حاضر از 3D ، رسانه یا HTML5 در Raspberry Pi پشتیبانی نمی کند.
تلاش های جامعه منبع باز نیز برای اجرای JavaFX در اندروید ، در iOS یا حتی پردازنده های ARM برای سیستم عامل هایی مانند Raspberry Pi و ارائه ابزارهایی برای تسهیل چنین پیشرفت هایی در حال انجام است.
JavaFX  در Solaris در دسترس نیست.

آیا JavaFX به صورت رایگان در دسترس است؟

اوراکل اعلامیه رسمی را در کنفرانس JavaOne 2011 در اکتبر 2011 انجام داد. انتقال به کد منبع آزاد از نوامبر 2011 تا فوریه 2013 بتدریج ، از طریق ماژول به صورت تدریجی انجام شد. Oracle JVM ، قسمت های خاصی از کد در قلب این چارچوب ، به ویژه قطعات با استفاده از فناوری های اختصاصی دارای مجوز از ناشران شخص ثالث ، با این حال تحت مجوز Oracle قرار دارند.
تیم توسعه JavaFX همچنین برای تسهیل درگاه های JavaFX در پردازنده های اندرویدی ، iOS و ARM از ابزار داخلی  متن باز ساخته است.
ابتکار عمل Opence برای هدایت و بحث در مورد توسعه آینده JavaFX به کار گرفته شده است. این OpenJFX است. این پروژه بخشی از OpenJDK است ، ابتکار عمل منبع باز که نظارت بر تکامل پلتفرم جاوا است.

آیا قبل از شروع JavaFX باید زبان جاوا را بدانم؟

نه ، اما این به سادگی توصیه می شود ، زیرا جاوا یکی از زبان های JVM است که می توان برای تماس با API JavaFX استفاده کرد. مستندات JavaFX API همچنین مبتنی بر اصطلاحات جاوا است.
اما اگر هدف شما استفاده از JavaFX API  یا حتی Java API)) از زبان JVM دیگری مانند JavaScript یا JRuby است ، نیازی به زبان Java ندارید.

آیا لازم است قبل از شروع JavaFX با API Java آشنا باشم؟

بله ، چارچوب JavaFX کاملاً مبتنی بر Java SE API است (نسخه استاندارد - نسخه سرویس گیرنده JVM برای رایانه های رومیزی). بنابراین قبل از شروع کار در JavaFX باید اصول اولیه این API را بدانید.

مزایای JavaFX

به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا گرافیک های برداری ، انیمیشن ها ، صدا و فیلم های بازیابی شده از اینترنت را در یک برنامه غنی ، متراکم و تعاملی یکپارچه کنند.
فناوری جاوا را با استفاده از هر کتابخانه جاوا در یک برنامه JavaFX گسترش می دهد
بهره وری کار بین طراحان و توسعه دهندگان را بهبود می بخشد ، که سابق قادر است ضمن همکاری با دومی ، از ابزار مورد نظر خود استفاده کند.

کلام آخر:

امیدوارم توانسته باشم شما را با این تکنولوژی آشنا کنم.
  • ۹۸/۱۱/۱۲
  • مرضیه فتاحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی