ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

  • ۰
  • ۰

با کاربردهای بیشتر پایتون شگفت زده شوید

همان طور که میدانید یادگیری پایتون رایگان و ساده است. ویژگی های اصلی آن این است که سطح بالایی دارد ، به صورت پویا تایپ و تفسیر می شود. این امر اشکال زدایی از خطاها را آسان می کند و توسعه سریع نمونه های اولیه برنامه را تشویق می کند  و خود را به عنوان زبان رمزگذاری، علامت گذاری می کند. پایتون در سال 1989 توسط گیدو ون روسوم ساخته شد و بر اصل قابل خواندن تأکید می کند.
با این کار ، بیایید مستقیم به کاربردهای پایتون بپیوندیم. :)

کاربرد های پایتون

پایتون از سیستم عامل های کراس پلتفرم پشتیبانی می کند که کاربردهای ساختمانی را با آن راحت تر می کند. برخی از برنامه های شناخته شده جهانی مانند YouTube ، BitTorrent ، DropBox و غیره از پایتون برای دستیابی به عملکرد خود استفاده می کنند.
  1. توسعه وب

از پایتون می توان برای ایجاد سریع برنامه های وب استفاده کرد. چرا؟ این به دلیل چارچوب هایی است که پایتون برای ایجاد این برنامه ها استفاده می کند. یک منطق با پس زمینه رایج وجود دارد که به ساخت این چهارچوب ها و تعدادی از کتابخانه ها می انجامد که می تواند به ادغام پروتکل هایی مانند HTTPS ، FTP ، SSL و غیره کمک کند و حتی به پردازش JSON ، XML ، E-Mail و موارد دیگر کمک کند.
برخی از معروف ترین چارچوب ها عبارتند از جنگو ، فلاسک ، هرم.
چرا از یک چارچوب استفاده می کنیم؟ امنیت و مقیاس پذیری  راحتی که ارائه می دهند در مقایسه با شروع به کار توسعه وب سایت از ابتدا بی نظیر است.
  1. توسعه بازی

پایتون همچنین در توسعه بازی های تعاملی مورد استفاده قرار می گیرد. کتابخانه هایی مانند PySoy وجود دارد که یک موتور بازی سه بعدی است که از Python 3 ، PyGame پشتیبانی می کند و عملکرد و کتابخانه ای را برای توسعه بازی فراهم می کند. بازی هایی مانند Civilization-IV ، Toontown Online Disney ، Venga Strike و غیره با استفاده از پایتون ساخته شده اند.
  1. یادگیری ماشین و هوش مصنوعی

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی گفتگوهای این شهر هستند زیرا آنها امیدوار کننده ترین شغل های آینده را به همراه می آورند. ما باعث می شویم که رایانه بر اساس تجربیات گذشته، از طریق داده های ذخیره شده یاد بگیرد،  الگوریتم هایی ایجاد  کند.
زبان برنامه نویسی که بیشتر انتخاب می کنند؟  پایتون است
چرا؟ پشتیبانی از این دامنه ها با کتابخانه هایی که قبلاً مانند Pandas ، Scikit-Learn ، NumPy و موارد دیگر وجود دارد.
الگوریتم را بیاموزید ، از کتابخانه استفاده کنید و راه حل خود را برای حل مشکل دارید. این ساده است. اما اگر می خواهید راه سختی را طی کنید ، می توانید کد خود را طراحی کنید که راه حل بهتری را ارائه دهد ، که در عین حال در مقایسه با زبان های دیگر بسیار ساده تر است.
  1. علوم داده و تجسم داده ها

اگر می دانید که چگونه می توانید اطلاعات مربوطه را استخراج کنید ، می تواند به شما در گرفتن خطرات محاسبه شده و سودآوری کمک کند. شما داده های موجود را مطالعه می کنید ، عملیات را انجام می دهید و اطلاعات موردنیاز را استخراج می کنید. کتابخانه هایی مانند Pandas ، NumPy در استخراج اطلاعات به شما کمک می کنند.
شما حتی می توانید کتابخانه های داده مانند Matplotlib، Seaborn را تجسم کنید که در ترسیم نمودارها و موارد دیگر بسیار مفید هستند. این همان چیزی است که پایتون به شما پیشنهاد می کند که یک دانشمند داده شوید.
  1. رابط کاربری گرافیکی رومیزی

از پایتون می توان برای برنامه نویسی برنامه های دسک تاپ استفاده کرد. این کتابخانه Tkinter را فراهم می کند که می تواند برای توسعه واسط کاربر استفاده شود. برخی ابزارهای مفید دیگر مانند wxWidgets ، Kivy ، PYQT وجود دارد که می توانند برای ایجاد برنامه های کاربردی در چندین سیستم عامل استفاده شوند.
شما می توانید با ایجاد برنامه های ساده مانند ماشین حساب ، برنامه های To-Do شروع کرده و به برنامه های خود بروید و برنامه های بسیار پیچیده تری ایجاد کنید.
  1. برنامه های وب scraping

از پایتون می توان برای جمع آوری مقدار زیادی از داده ها از وب سایت ها استفاده کرد که می توانند در فرآیندهای مختلف دنیای واقعی مانند مقایسه قیمت ، لیست کار ، تحقیق و توسعه و موارد دیگر مفید واقع شوند.
پایتون دارای کتابخانه ای به نام BeautifulSoup است که می تواند برای جمع آوری چنین داده هایی مورد استفاده قرار گیرد و مطابق آن مورد استفاده قرار گیرد.
  1. برنامه های کاربردی تجاری

برنامه های تجاری متفاوت از برنامه های عادی ما هستند که دامنه هایی مانند تجارت الکترونیکی ، ERP و موارد دیگر را پوشش می دهند. آنها به برنامه هایی نیاز دارند که مقیاس پذیر ، قابل توسعه و به راحتی قابل خواندن باشند و پایتون همه این ویژگی ها را در اختیار ما قرار می دهد. برای توسعه چنین برنامه های تجاری می توان از سیستم عامل هایی مانند Tryton استفاده کرد.
  1. برنامه های صوتی و تصویری

از پایتون می توان برای توسعه برنامه هایی استفاده کرد که می توانند چند کاره و همچنین خروجی رسانه داشته باشند. برنامه های صوتی و تصویری مانند TimPlayer ، Cplay با استفاده از کتابخانه های پایتون توسعه یافته اند و در مقایسه با سایر دستگاه های پخش رسانه ، ثبات و عملکرد بهتری را ارائه می دهند.
  1. برنامه های کاربردی CAD

طراحی به کمک رایانه کاربردی بسیار پیچیده است و باعث می شود بسیاری از موارد مورد توجه قرار گیرند. اشیاء و بازنمایی آنها ، توابع فقط نوک کوه یخ است وقتی چیزی شبیه به این می شود. پایتون این ساده را نیز ساخته و معروف ترین برنامه برای CAD ، Fandango است.
  1. برنامه های کاربردی جاسازی شده

پایتون مبتنی بر C است به این معنی که می توان از آن برای ایجاد نرم افزار Embedded C برای برنامه های جاسازی شده استفاده کرد. این به ما کمک می کند تا برنامه های سطح بالاتری را در دستگاه های کوچکتر انجام دهیم که می توانند پایتون را محاسبه کنند.
شناخته شده ترین کاربرد تعبیه شده می تواند Raspberry Pi باشد که از Python برای محاسبات خود استفاده می کند. این می تواند به عنوان یک کامپیوتر یا مانند یک تخته داخلی تعبیه شده برای انجام محاسبات سطح بالا مورد استفاده قرار گیرد. پایتون کاربردهای متنوعی دارد که می توان از آنها استفاده کرد. مهم نیست چه رشته ای را انتخاب کنید ، پایتون پاداش دارد. بنابراین امیدوارم که شما کاربردهای پایتون را درک کرده باشید.
  • ۹۸/۰۹/۰۶
  • مرضیه فتاحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی