ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

  • ۰
  • ۰

کاربرد جاوا در دنیای واقعی کجاست؟

چرا جاوا مهم است؟

ارائه یک دلیل واحد، دشوار است. تخمین زده می شود تعداد فعلی توسعه دهندگان جاوا بیش از 9 میلیون در سراسر جهان باشد. جهان در حال پیگیری مداوم برای رشد است و ما باید به کار خود ادامه دهیم! اکنون از مدارس ابتدایی به دلیل ویژگی های قدرتمند و برنامه های هیجان انگیز در دنیای واقعی ، جاوا به عنوان مقدمه ای برای برنامه نویسی آموزش داده شده است. تقاضا زیادی برای برنامه نویسان وجود دارد که درک عمیق از جاوا دارند و فرصت های شغلی بیشتری را نیز در صنعت فناوری ایجاد می کنند.

کاربرد جاوا

کاربر جاوا را می توان در حوزه های مختلف مشاهده کرد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
  1. برنامه های دسکتاپ
یکی از قابل توجه ترین ویژگی های جاوا برای برنامه های دسک تاپ ، GUI  (رابط کاربری گرافیکی) است که به طور گسترده توسط AWT  ، Swing و JavaFX پیاده سازی شده است. AWT شامل چندین مؤلفه مانند منو ، دکمه ، لیست و بسیاری از مؤلفه ها که از اجزای نوسان سبک وزن هستند که مؤلفه های قدرتمندتری مانند جداول ، لیست ها ، صفحات پیمایش ، انتخاب رنگ ، صفحه زبانه دار و غیره را در اختیار شما قرار می دهد. JavaFX مجموعه ای از بسته های گرافیکی و رسانه ای است ، قابلیت همکاری ، ویژگی های گرافیکی سه بعدی و مدل های استقرار خود را فراهم می کند. ThinkFree یکی از نمونه های برنامه های مبتنی بر دسکتاپ است.
  1. برنامه های کاربردی تجاری (مبتنی بر مشتری و سرور)
چندین شرکت با استفاده از جاوا نرم افزار را اجرا می کنند. زبان C و C ++  منسوخ شده است. جاوا متنوع و آسان برای پیاده سازی است ، این شامل استفاده از اشاره گرها نمی شود. در بخش بانکی نیز در حال اجرا است. تضمین عملکرد بالاتر جاوا باعث شده است که سیستم های معاملاتی با فرکانس بالا مانند Murex به زبان برنامه نویسی شوند. همچنین ستون فقرات برای انواع برنامه های بانکی است که دارای سابقه طولانی جاوا هستند.
  1. برنامه های مبتنی بر وب
جاوا پشتیبانی از برنامه های وب را از طریق Servlets ، Struts یا JSPs انجام می دهد. با کمک این فناوری ها می توانیم هر نوع برنامه وب را توسعه دهیم. برنامه های خاصی به نام اپلت وجود دارد که در کنار صفحات وب تعبیه شده است که در سمت مشتری کار می کنند. با یک فایل متنی کوتاه HTML همراه است. این نرم افزار کاربردهای جدیدی را در زمینه تجارت الکترونیکی پیدا کرده است و همچنین با Broadleaf ، یک نرم افزار منبع باز اجرا می شود.
 
  1. برنامه های مبتنی بر ابر
Cloud computing به استفاده از سرورهای از راه دور میزبان در اینترنت برای ذخیره ، مدیریت و پردازش داده ها با استفاده از شبکه رایانه محلی است. این بستر است که برای یک سیستم محاسباتی توزیع شده استفاده می شود. طیف گسترده ای از ابزارهای توسعه Java Cloud مانند سرویس ابری Oracle Java وجود دارد که به عنوان سکویی برای ایجاد و پیکربندی یک سرور Oracle WebLogic و محیط برنامه بدون هیچگونه دردسر و مشکلی در خدمت شماست.
  1. برنامه های کاربردی توزیع شده
برنامه های توزیع شده با چندین سرور در همان شبکه ارتباط برقرار می کنند. این بدان معنی است که داده ها در بیش از یک کامپیوتر در یک شبکه پخش می شوند. این نوع برنامه ها به دو برنامه جداگانه تقسیم می شوند: نرم افزار مشتری و نرم افزار سرور. نرم افزار مشتری به داده ها از سرور دسترسی می یابد ، در حالی که سرور داده ها را پردازش می کند.
  1. برنامه های کاربردی موبایل
J2ME یک چارچوب کراس پلت فرم است که از دستگاه های جاوا ، از جمله تلفن های هوشمند پشتیبانی می کند. با توجه به اینکه چارچوب اندرویدی ارتباط نزدیکی با جاوا دارد ، می توان برنامه های اندرویدی را با استفاده از کیت توسعه نرم افزار اندرویدی SDK  و دیگر چنین محیط هایی طراحی کرد.
  1. بازی و انیمیشن
ممکن است با بازی محبوب دایناسورها آشنا باشید. به این فکر کرده اید که آیا می توانید این بازی را با استفاده از جاوا نیز انجام دهید؟ جاوا یکی از بهترین سیستم عامل ها برای توسعه بازی های 2D است. بازی با انیمیشن دنبال می شود ، می توانید نسخه شخصی شده بازی دایناسورها را توسط جاوا با CSS بسازید.
  1. دستگاه های دیجیتال و الکترونیکی
دستگاه هایی مانند GPIO ، SPI و I2C باید با سنسورها و محرک ها ارتباط برقرار کنند. با کمک کتابخانه های منبع باز ، جاوا دسترسی به این رابط ها را ساده می کند.

کاربرد جاوا در دنیای واقعی 

بیایید بگوییم شما یک زمین شناس هستید یا اجازه دهید شخصی را بگوییم که می خواهد الگوهای آب و هوا را رصد کند ، حساب حرکت خودرو را حفظ کند ، مناطق مختلف جهان را تجسم کند. برنامه ای که توسط ناسا با استفاده از جاوا به نام جهانی باد ساخته شده است. همچنین ، شما می توانید هر مکانی در زمین را کشف کنید! چشمگیر است، نه؟
بیایید یک مورد دیگر را در نظر بگیریم: شما در یک حساب بانکی شاغل هستید و به امنیت درجه یک نیاز دارید. این جایی است که برنامه نویسی با استفاده از جاوا اجرا می شود. همانطور که قبلاً نیز مورد بحث قرار گرفت ، یکی از ویژگیهای قابل توجه جاوا امنیت و قابلیت حمل آن است که به ما امکان می دهد تا در هر دستگاه عملیاتی برنامه ای مطمئن و ایمن ایجاد کنیم.

بگذارید چند کاربرد جاوا و مهم دیگر را  در زندگی واقعی  که کاملاً پرطرفدار هستند ، بحث کنیم.

  1. فناوری های بزرگ داده
اصطلاح Big Data یکی از موضوعات پرطرفدار در حوزه جدیدترین فناوری است. این به روش تحلیل و استخراج منظم اطلاعات از مجموعه داده های پیچیده اشاره دارد. جاوا آینده داده های بزرگ است. یک چارچوب منبع باز با داده های بزرگ به نام Hadoop در جاوا نوشته شده است. با توجه به سیستم تهیه پشته ، داده های آماری در هیچ زمانی ایجاد نمی شوند. علاوه بر این ، جمع آوری زباله های خودکار و ویژگی توزیع حافظه به آن لبه بالایی نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی توسعه وب می دهد. امروزه بسیاری از توسعه دهندگان جاوا مشاغل خود را به داده های بزرگ تغییر می دهند. توسعه دهندگان Java Hadoop تقاضای زیادی دارند. صنایع آماده پرداخت یک بسته دستمزد خوش تیپ به آنها هستند. منتظر چه چیزی هستید؟ از این مسابقه بر روی داده های Big + Hadoop از DataFlair و پرش به دنیای داده های بزرگ استفاده کنید.
  1. اتومبیل های خودران
با آمیختن علم رباتیک با برنامه نویسی جاوا و هوش مصنوعی ، اتومبیل های خودران رانندگی تولید می شوند. شبکه عصبی و یک الگوریتم عمومی که همه احتمالات موجود در جستجو را برای هر بار از اشتباه خود در نظر می گیرد.
خلاصه
جاوا زبانی به رنگ آبی است که در همه زمینه های توسعه نرم افزار مورد استفاده قرار می گیرد. با یک نوآوری و خلاقیت ، به راحتی می توانید بر هنر برنامه نویسی جاوا تسلط داشته باشید و حاشیه های پرسود بسازید. با استفاده از این برنامه های جاوا ، اهمیت جاوا را در دنیای واقعی تجربه می کنیم. بسیاری از فناوری ها و زبان های برنامه نویسی در حال آمدن هستند ، اما محبوبیت جاوا کم رنگ نمی شود. پیشنهادات در بخش نظرات استقبال می شود. متخصصان ما به بهترین روش ممکن به شما کمک می کنند.
  • ۹۸/۰۸/۱۵
  • مرضیه فتاحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی