ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

ایستگاه برنامه نویسی

این سایت مختص تمام زبان های برنامه نویسی میباشد

  • ۰
  • ۰

سی شارپ

خواهیم فهمید که سی شارپ چیست ، تاریخچه آن و ارتباط آن با چارچوب .NET چیست. به هر حال ، نمی دانید چارچوب چیست؟ فرقی نمی کند ، همه اینها توضیح داده می شود! ما در این فصل خواهیم دید که برنامه های رایانه چیست و چگونه زبانهای برنامه نویسی پیشرفته مانند C # به ما امکان تحقق چنین برنامه هایی را می دهند. و این فقط آغاز است ... بنابراین چشمان خود را باز کنید ، عینک خود را بگذارید و به کشف این دنیای شگفت انگیز بپردازید!  

سی شارپ چیست؟

سی شارپ  یک زبان برنامه نویسی است که در سال 2002 توسط مایکروسافت ایجاد شده است. این زبان برنامه نویسی مجموعه ای از دستورالعمل ها است ، یعنی مجموعه ای از کلمات که باعث می شود برنامه های کاربردی رایانه ای ایجاد شود. این برنامه های رایانه ای می توانند انواع مختلفی داشته باشند ، به عنوان مثال یک برنامه Windows مانند نرم افزار پردازش متن یا ماشین حساب یا بازی با کارت. به آنها مشتری سنگین نیز می گویند. همچنین امکان توسعه برنامه های وب مانند سایت تجارت الکترونیکی ، یک اینترانت و ... وجود دارد. ما به لطف یک مرورگر وب که ما آنرا یک مشتری سبک می نامیم ، می توانیم به این برنامه ها دسترسی پیدا کنیم. همیشه از طریق یک مرورگر اینترنتی ، می توانیم مشتریان ثروتمند را توسعه دهیم. این برنامه هایی هستند که مشابه برنامه Windows هستند اما در یک مرورگر کار می کنند. بسیاری از انواع دیگر برنامه ها را می توان با C #  نوشت. C #  زبانی است که نحو آن تا حدودی شبیه C ++  یا Java است که سایر زبانهای برنامه نویسی بسیار محبوب هستند. C #  زبان پرچمدار مایکروسافت است. این بخشی از یک گروه بزرگتر است. این در واقع آجری است که به آن چارچوب .NET گفته می شود.

سی شارپ ، یک زبان سطح بالا

گفته می شود که زبان ها به دو دسته طبقه بندی می شوند؛ زبانهای سطح پایین یا سطح بالا.
 یک زبان سطح بالا ، زبانی کاملاً به دور از باینری است (و بنابراین از عملکرد دستگاه)  که به طور کلی امکان انعطاف پذیری و اجرای سریع تر را فراهم می کند.
 بر خلاف زبان سطح بالا ، یک زبان سطح پایین به عملکرد دستگاه نزدیکتر است؛ به طور معمول نیاز به تلاش کمی بیشتر دارد اما همچنین کنترل بیشتری را در مورد آنچه انجام می دهید به شما می دهد. برخلاف زبانهای C و C ++  و با وجود نام آن ، زبان C # یک زبان سطح بالا محسوب می شود. این زبان در کاربرد و تطبیق پذیری آن به جاوا نزدیکتر است.

خصوصیات زبان سی شارپ

Encapsulation : محصور کردن، داده ها و روش ها را در یک ساختار با پنهان کردن اجرای شیء جمع آوری می کند. بدین ترتیب دسترسی به داده ها به هر وسیله غیر از خدمات ارائه شده غیرممکن است. از این رو محصور کردن ، تضمین صحت داده های موجود در جسم را ممکن می سازد.
وراثت: هنگام اعلام کلاس جدید ، می توان تمام خصوصیات کلاس دیگری به نام کلاس والدین را درج کرد. بنابراین می گوییم کلاس تازه ایجاد شده (موسوم به "کلاس دختر") از کلاس والدین به ارث می رسد. این فرآیند بسیار قدرتمند و خاص برای زبان اشیاء است و یکی از نیروهای اصلی این نوع زبان را تشکیل می دهد.
مثال
در مثال بالا کلاسهای "گپ" و "سگ" کلاسهای دختر هستند که از کلاس والدین "حیوان" به ارث می برند. هر دو ویژگی "نام()" و "متد دریافت نام ()" را دارند. هر کدام روش خاص خود را برای " میو میو کردن()"( miauler) یا "پارس کردن ()"(aboyer) دارند. چند شکل؟
3 نوع چندشکلی وجود دارد. حالت اول به نام polymorphism ad hoc گفته می شود ، بنابراین به هر زبان شی گرا امکان داشتن 2 شی کاملاً متفاوت اما داشتن روشی به همین نام و عمل متفاوت وجود دارد.
نوع دوم پلی مورفیسم پارامتری نامیده می شود ، بنابراین یک شی می تواند چندین روش با همین نام داشته باشد اما با پارامترهای مختلف از نظر تعداد و / یا نوع. این امر باعث می شود بسته به نوع داده منتقل شده در پارامتر ، به طور خودکار روش صحیح اتخاذ را انتخاب کنید.
نوع سوم و آخر ، چندشکلی ارثی که به اشیاء کلاسهای کودک اجازه می دهد تا یک یا چند روش را تغییر دهند تا رفتار خود را تغییر دهند.

مزایای سی شارپ

نمایندگان: اجازه ایجاد متغیرهای خاص را می دهند در واقع متغیرهایی هستند که به یک روش اشاره دارند. این نمایندگان با توجه به زبان C #  که بسیار تایپ شده تر هستند ، بسیار دقیق تر عمل می کنند.
خصوصیات: ویژگی هایی که می توانند گیرنده ها و تنظیم کننده ها را برای خصوصیات خصوصی جایگزین کنند.
(Query Integrated Language (LINQ: به زبان SQL اجازه می دهد داده های پروژه را در مجموعه ها ، کلاس های بیشمار ، پایگاه داده ها یا حتی منابع داده دیگر جستجو کند ، فیلتر کند و پروژه را جستجو کند. با توجه به اینکه این داده ها در اشیاء ذخیره می شوند. برخلاف C ، C ++ و Java ، C # بسیار انعطاف پذیر است. پرونده هدر جداگانه ای وجود ندارد و انواع و روش ها لازم نیست به ترتیب خاصی اعلام شوند. یک فایل منبع C # می تواند تعداد کلاس ها ، رابط ها و رویدادها را تعریف کند.
چارچوب .NET چیست؟
من در شروع به صحبت با شما در مورد آجری از چارچوب . NET در  سی شارپ گفتم. وقت آن است که کمی بیشتر در مورد این چارچوب معروف بدانیم. بیایید از ابتدا شروع کنیم: چگونه این تلفظ می شود؟
 نقل قول: شکسپیر
NET DOTTE
نقل قول: استاد کاپلو
POINT NETTE
به شما اعطا می کنم که نام عجیب است ، خیلی واضح نیست که بتوانیم بگوییم ... به خصوص که این اسم می تواند گمراه کننده باشد. با این وجود همه جا در اینترنت ، مخفف آن (خالص) یا حتی نام دامنه (دات نت) نشان داده میشود ممکن است کسی تصور کند که چارچوب .NET چیزی است که به اینترنت اختصاص داده شده است. باید بگوییم  نه بنابراین ما کمی توضیح خواهیم داد که چارچوب دات نت برای جلوگیری از ابهامات چیست؟
اولین چیزی که باید بدانید ، چارچوب چیست؟
برای سادگی می توان گفت که یک چارچوب نوعی جعبه بزرگ با ویژگی هایی است که به ما امکان می دهد انواع برنامه های رایانه ای را تهیه کنیم.
در واقع ، این ترکیب این چارچوب و زبان برنامه نویسی سی شارپ است که به ما امکان می دهد این برنامه های رایانه ای را تحقق بخشیم.
چارچوب .NET چارچوبی است که در سال 2002 توسط مایکروسافت ایجاد شده است ، به همراه C # ، که عمدتا به ساخت برنامه های کاربردی اجرا شده در محیط های Microsoft اختصاص دارد. به عنوان مثال ، ما قادر خواهیم بود برنامه هایی را اجرا کنیم که در ویندوز ، یا وب سایت ها یا برنامه هایی که روی تلفن های همراه اجرا می شوند و غیره. بیایید بگوییم که تحقق یک برنامه کامپیوتری کمی شبیه به یک سایت ساخت و ساز است (من این را نمی گویم چون همیشه دیر است ، حتی اگر درست باشد). ساختن موارد مختلف مانند خانه ، استخر ، تراس و غیره امکان پذیر است. برای ساخت این سازه ها به مصالحی مانند آجر ، ضایعات فلزی و غیره احتیاج خواهیم داشت. برخی از مواد برای کلیه سازه ها مشترک است (آهن ، پیچ ، ...) و برخی دیگر مخصوص مناطق خاصی هستند (برای ساخت استخر ، به عنوان مثال به بوش نیاز خواهم داشت). ما می توانیم چارچوب .NET را به عنوان این مواد ببینیم ، این مجموعه ای از مؤلفه هایی است که برای تحقق برنامه خود باید آنها را جمع آوری کنیم. برخی برای تحقق برنامه های وب خاص هستند ، برخی دیگر برای تحقق برنامه های ویندوز و غیره. برای ساخت یک سایت ساخت و ساز ، ما به ابزارهایی برای رسیدگی به مواد نیاز خواهیم داشت. چه کسی فکر می کند پیچ ​​را با انگشتان ببندد یا بدون ایجاد چسباندن آنها با ملات ، سیلندر بخورد؟ همین کار برای یک برنامه کامپیوتری است ، برای جمع آوری برنامه ما ، از یک زبان برنامه نویسی استفاده خواهیم کرد: C #. در زمان نوشتن ، C # در نسخه 5 و چارچوب .NET در نسخه 4.5 است. اینها نسخه های پایداری هستند و مورد استفاده بسیاری افراد قرار می گیرند. هر نسخه واسط of تحولات زیادی را به همراه داشت. چارچوب .NET و C سی شارپ در اثبات تکامل دائمی پویایی هایی هستند که توسط مایکروسافت آورده شده است. این تنها چیزی است که اکنون می توانیم بدانیم ، ما با جزئیات کمی در مورد چارچوب .NET در فصل های بعدی باز خواهیم گشت. در حال حاضر ، به یاد داشته باشید که به لطف زبان برنامه نویسی  
C #  و به لطف مؤلفه های چارچوب .NET است که ما قادر به توسعه برنامه های رایانه ای خواهیم بود.
خلاصه
سی شارپ  یک زبان برنامه نویسی برای استفاده از چارچوب .NET است. این زبان پرچمدار مایکروسافت است. چارچوب .NET یک جعبه ویژگی بزرگ برای ایجاد برنامه ها است. C # اجازه می دهد تا انواع برنامه های کاربردی ، توسط CLR که MSIL را به باینری ترجمه می کند ، اجرایی شود. ایجاد مجامع از دو نوع امکان پذیر است: مجامع فرآیند اجرایی CLR و مجامع کتابخانه ای.

 

 

  • ۹۸/۰۸/۱۲
  • مرضیه فتاحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی